onsdag den 8. maj 2013

En dag i Guds brusebad

København dufter fantastisk godt idag. Regn. Vi vandes, vi absorberer livets vand. Endnu engang. Livet kan forlade os, men regnen kommer altid igen. Morgen på Nørreport. Duften af festival, duften af sommer. Duften af frisk og blid regn lige efter en varm solskinsdag mixet med byens lugte af mad, kaffe, cigaretrøg, kroppe som regnen endnu ikke har afvasket.  Duften er overvældende, mild, blid, frisk, ny, denne duft er kærlighed. Tak for denne dag. Tak for regnen. I det øjeblik jeg trådte ud af domkirken, væltede regnen ned. Folk flygtede, men jeg nød det i fulde drag. Denne banale følelse af renselse. Den er fantastisk. Intet kan sammenlignes med et ordentligt regnskyl.

En dag i et liv. Jeg er færdig med at forholde mig til verden. Kan ikke. Det er for meget for mig. Min krop bliver mere sensitiv for hver dag der går. Sådan er det bare.
Jeg vil helst ikke være nogen eller forholde mig til noget. Men hvem kan slippe for det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar