fredag den 8. marts 2013

forårstulipan

pippi har været lidt emo. emo har været lidt ustabil. emo hænger fast i gamle, måske ikke tanke- men så handlemønstre. jeg vil ikke mere.
det jeg altid har længes efter er at leve fuldt ud. at udleve det levende potentiale for smukt liv, som Gud har skabt i mig. er det ikke det vi alle stræber efter?
jeg tror ikke man kan blive helt fri af synden før man er fri af degenerationen. den dekadente, hedonistiske degeneration, som gennemsyrer hele vores kultur, eksistens og kroppe. jeg synes ikke at man lever fuldt ud så længe man nedbryder sin egen krop (eller sit sind, sin selvtillid osv.). det synes nogle måske. men ikke mig. for mig er sundhed og vitalitet en stor del af det.
jeg ved hvad jeg vil. jeg gør det bare ikke. det er nu jeg endelig har styrken til det. og hvis jeg ikke har styrken nu, så må jeg bare opbygge den hen ad vejen.
jeg vil kun spise vegansk mad, lade være med at drikke og jeg vil træne hver dag. nej, det gør mig ikke lykkelig i sig selv. men jeg er bare nødt til at føle at jeg udlever det liv, jeg er skabt til. at jeg kan slippe fri af dekadencens forførende favntag.

det er et meget simpelt projekt. og det bliver godt. jeg glæder mig. det er det jeg altid har drømt om. ligesom det simple liv, og jeg kan huske hvor godt det føltes da jeg endelig begyndte at udleve det.
jeg har fået et nyt liv og det skal ikke gå til spilde i selvdestruktion. jeg er ikke længere slave, jeg er fri! for Jesus har befriet mig og givet mig nyt liv. jeg kan løbe væk fra mine lænker og mit dystre mørke når som helst, jeg har bare ikke rigtigt indset det endnu.
Gud, min far og min herre, ønsker at jeg skal leve fuldt ud. at jeg skal leve dette nye liv med den stille glæde i mit hjerte. jeg ønsker at jeg må genfinde den stille glæde, som jeg fandt i Taizé. Gud har skabt mig til noget smukt. Til sundhed, vitalitet, energi, gode oprigtige relationer, nærhed, kærlighed, udfoldelse, til at lave kunst og til at tjene ham og andre mennesker.
jeg har fået en gave, en chance til, og det forpligter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar