fredag den 22. marts 2013

tilbage til livet

Jeg vil ikke lade mit sind styre mig. Det betyder også at jeg ikke vil forsøge at kontrollere sindet. Jeg vil hverken tænke negativt eller positivt. Jeg vil bare lade være med at bedømme alt, situationen, hele tiden. Lade være med at kategorisere alt i godt og dårligt. Jeg vil bare være.
og så gøre det jeg umiddelbart føler for. det er en udfordring. men det er den eneste vej frem.
Jeg kan ikke leve i fremtiden. Heller ikke i fortiden. Dvs. at du ikke er en del af mit liv. For der er kun nu. og sådan er det bare. måske får vi et liv sammen en dag, måske ikke.
Det kan vi ikke leve på nu.
Lige nu kan vi kun leve vore liv, uden hinanden. Det er et vilkår. Måske kontakter du mig en dag, måske ikke. Det kan jeg ikke basere hele mit liv på nu.
Mit liv er her og nu. ikke i Taizé. Jeg elsker dig. Ja, jeg gør! nu
Men du er bare ikke her. Er vores kærlighed i så fald reel? Ja!
Vi kan bare ikke udleve den...
Men det ændrer ikke på det faktum, at jeg har masser af kærlighed indeni mig. Jeg må bare finde en anden måde at udleve den på. Nogle andre at hælde den ud over. For den skal udleves, udfoldes... ellers dør den. Og det skal du ikke få lov til at være skyld i. Den magt giver jeg ikke nogen igen. Gud giver mig så meget kærlighed hver dag. Jeg er født i kærlighed. og det kan ingen tage fra mig. Jeg er ung og smuk og fri. Hvad holder mig tilbage?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar