mandag den 22. april 2013

u-mandag

i denne uge er der ingen mandag. det er godt, for så kan den heller ikke være nedern. mandag existerede ikke. mandag existerede verden ikke. mandag existerede jeg ikke. og det er ok. men nu er verden resurrected, og det er en ny dag. jeg er genopstået og agter at tage imod denne regnvejrstirsdag som et lille barn, med begyndersind, zen. det er det der er så fantastisk ved livet. at man kan dø og genopstå så mange gange i løbet af et liv, en måned, en uge, en dag... det er livets cyklus. mikrokosmos og makrokosmos, død og liv, rundt og rundt, hele tiden. det er da fascinerende! jeg tror døden er nødvendig for at man virkelig kan smage livet, det taler bibelen meget om, ja det gør alle hellige skrifter vel når alt kommer til alt.. livet er intet uden døden og omvendt. hvis man konstant var i en følelse af tilfredshed og vitalitet, hvordan skulle man da kunne genopstå? kontraster, som Martinus skriver så meget om. igår døde jeg. i morges genopstod jeg. i stedet for at være bitter over at 'miste' en dag, vil jeg sige tak. Tak fordi jeg får lov at opleve dette. vi burde sætte lidt mere pris på døden...
tænk hvis man hver morgen brugte bare lidt tid og energi, i meditation eller bøn eller noget andet, på at tage imod genfødslen, virkelig at tage imod denne nye dag for hvad den er. at forny sin tillid til livet, Gud, det hele. At tage noget for givet er aldrig vejen frem. En dag er ikke bare endnu en dag. Hver en dag er ny. "Du gør alting nyt", hver dag, hvert øjeblik. Zen. der er kun nu.
Alle forhold skal plejes. selv menneskets forhold til livet. selv menneskets forhold til Gud. det er ikke svært. bare åben dit hjerte op, tag imod og sig tak. sig tak for døden. tak for livet.
tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar