mandag den 22. april 2013

frem og tilbage

1 år frem. 1 år tilbage. jeg står det samme sted og alligevel slet ikke.
"flytter nissen ikke med?" nej, den gør ej! jeg har fået et helt nyt liv. alt er anderledes. alle de gamle tanker er døde og begravet. Halleluja!

troede jeg... alt er nyt. og bedre på mange måder. men nogle ting kan man bare ikke flygte fra. nogle ting bliver kun værre med tiden. i 3 måneder har jeg forsøgt at fortrænge det, den følelse, den adfærd. men det er kun gået den forkerte vej og jeg kan godt se hvor det er på vej hen, jeg ved det, for jeg har været der før.. hvis det sker igen, så tror jeg ikke længere på noget.
skal man bruge 5 år af sin ungdom på at modarbejde livet? det kan ikke være rigtigt. jeg ved at der findes en anden måde at leve på. at man kan leve mere end 3 dage uden at blive slået ned af jeg-kan-ikke-overskue-noget-alt-er-meningsløst-følelsen, stress og de mærkelige små tankevæsener, som elsker at slå mennesker ned og trampe på dem. jeg ved det. for jeg har prøvet det. i 3 måneder!!
det er muligt. og det er godt. i det mindste lever jeg nu et liv uden stress og jeg kan sige, der er en verden til forskel.
Dette er ikke livet. Det skal vi ikke bare finde os i. Vi er skabt til så meget mere. Vi må kræve mere af livet. Ok, måske kræver jeg for meget engang imellem.. en mening med hver eneste fucking lille bevægelse? måske ikke.
alt er bedre nu. jeg kan styre tankerne. jeg kan sige stop. jeg kan leve. kan jeg?

jeg prøver virkelig at leve, men jeg er ikke særlig god til det. Lærer jeg nogensinde at kunne lide det? Kommer det nogensinde til at give mening for mig? I bund og grund er der ikke noget jeg har lyst til at lave. Er jeg bare fortabt?
Følelsen af ikke at kunne overskue noget, den der træthed forsvinder bare ikke. 3 mdr. Hvad vil den? Hvorfor er tomheden så interesseret i mig?
Det nytter ikke noget at være emo. Det eneste der hjælper er faste rutiner! Som et barn. Det har jeg erfaret. Forudsigelighed er godt.
Hvis jeg finder ind i den meditative livsstil igen og tilbage til nuet, så vil det langsomt blive bedre.. det ved jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar