tirsdag den 9. april 2013

Opvågning

I nat drømtr jeg om dig. Jeg var taget til Taizé for at lede efter dig, og endelig fandt jeg dig, du havde gemt dig. Du havde den mørkeblå trøje på. Vi omfavnede hinanden og du sagde, at du havde savnet mig. Jeg følte måske ikke ligefrem kærlighed, jeg følte varme, glæde, tryghed. Jeg ville sige til dig at du bare kunne flytte hjem til vores gård.
Men da jeg slog øjnene op, måtte jeg erkende, at du ikke er her og at jeg ikke har fundet dig. Jeg leder stadig, og du har gemt dig godt. Aldrig har jeg følt mig så langt væk fra dig, distanceret på alle tænkelige måder.
Morgenen gryr og dagen står for døren, endnu engang. Det gør ondt. Men ifølge mit nye motto, ser jeg kun fremad. Jeg forholder mig til virkeligheden, som den er, og nuet er virkeligheden.
Fortiden findes ikke. Fremtiden findes ikke. Drømmen findes ikke.
Og du er ikke længere en del af virkeligheden.
Tag dagen for hvad den er og lev den. Der er ikke andre muligheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar