mandag den 8. juli 2013

strong decisions

det er ikke nemt at hvile i sig selv i en facebook-verden. man bliver hele tiden prikket på skulderen af fortiden eller mindet om hvad alle de andre har opnået. man får et urealistisk og romantiseret billede af stort set alt og alle. jeg tror ikke det kan være sundt for nogen. ligegyldighed, dovenskab, fedladenhed, middelmådighed, ubevidsthed og destruktiv adfærd gennemsyrer hele vores kultur. lad os kræve noget mere af livet. lad os kræve kvalitet og nærvær. nu og her. idag!

jeg var naiv. troede jeg kunne fixe mig selv. planlægge mig ud af alt. når bare jeg gør det og det eller opnår det, vil alt blive anderledes og meget bedre. men nej, der er kun et at gøre, først og fremmeste: at stole på Gud. jeg har altid været indbegrebet af enten-eller. fokuserer på afholdenhed eller går amok. jeg har måske brug for "regler". men er det sundt? og fjerner det ikke fokus fra det vigtige i mit liv?

først og fremmest, stol på Gud. og lev med et lyttende og åbent hjerte. så vil alt andet komme til dig. det er rigtigt. du kan ikke fixe dig selv eller andre eller hele verden. vi er ufuldkomne, broken. og det er ok. vi kan ikke vente med at leve til den dag alt bliver "optimalt". lev en dag ad gangen og lad Gud komme til dig, udforsk dit personlige forhold til ham og med tiden vil det styrkes.

Dwell on God and His Word rather than on your problem.

Remember that you can be just as chained to sin by trying not to do it as you are by doing it. As long as your attention is on the sin, you are honoring it. But if your attention is on God, you are honoring Him. "Let us fix our eyes on Jesus, the author and perfecter of our faith

Ingen kommentarer:

Send en kommentar