onsdag den 3. juli 2013

Herren er min hyrde

i nat fik jeg nærmest en åbenbaring. jeg lukkede hunden ud i haven. og det at kigge på ham, fik mig til at tænke. over hvor meget både dyr og planter og hele naturen hviler i sig selv. et dyr accepterer sin krop fuldt ud og er totalt til stede i nuet og forstår virkelig at slappe af. de ser ud som de gør og de bevæger sig med en ophøjet ro og stolthed. hvorfor gør vi mennesker ikke det samme? jeg er som jeg er. og der er kun nu. hvad skal planer og kontrol til for? hvorfor skal jeg gøre modstand mod alt? de sidste par dage har jeg været ødelagt indeni. af den smerte og frustration, som altid vender tilbage. jeg var ved at opgive håbet. for hvordan skulle det blive bedre, når det altid ender samme sted igen? det gjorde mig aggressiv og negativ. alt var meningsløst.
men idag fandt jeg tilbage til Gud. det er simpelt. så utroligt simpelt. mit eksperiment gik ud på at leve uden penge, men mest af alt at lære at stole fuldt ud på Gud. God provides. det gør han altså. et liv i tillid er det bedste liv jeg kan forestille mig. det hele er ok. også smerten. der er plads til det hos ham. jeg overgiver mig. hos ham har jeg fået nyt liv. det glemmer jeg nogle gange, men når jeg husker det, bliver jeg fyldt at kærlighed og taknemmelighed så det ikke kan beskrives. jeg ved hvad jeg vil. jeg vil hvile i Gud og gå kærlighedens vej i mit liv. først og fremmest. tak.

Four Proposals to Uncover the Wellsprings of Trust in God

Ingen kommentarer:

Send en kommentar