tirsdag den 11. juni 2013

det hele handler jo bare om kærlighed

mine tidligere elskere beder om tilgivelse på stribe. jeg føler ingenting. tilgivelse for den kommunikation som aldrig fandt sted. for løgne. for at være umodne og ikke kunne mande sig op og sige tingene ligeud. for at have ladet min kærlighed flyde ud i sandet. for at have holdt mig hen. jeg føler ingenting.

livet er mærkeligt.

jeg føler ingenting. dog føler jeg mere fred end jeg har gjort længe. alkohol har altså en virkning. igår var jeg for en gangs skyld ikke desorienteret. idag nærmer det sig. men jeg kan finde fred og fokus eller bare zen. igår gik jeg i et med græsset. vi blev et. mens solen fortærede vores kroppe. det var zen.

idag er endnu en dag i et liv. ikke 'bare' endnu en dag. det er en dag. i et liv. mit liv. Guds liv. verdens historie. det er en dag og den er hvad den er. og den skal have lov til at være det den lige præcis er med alle dens fejl og mangler og små finurlige læresætninger og kosmiske lektioner. en dag har også følelser. man kunne sige at den vil elskes. men det er også for stort et pres at lægge på et enkelt lille menneske. lad os sige at du ikke behøver elske dagen. men du kan i det mindste anerkende den for hvad den er og vise din taknemmelighed for at den er ny. der kom en ny dag, selv efter gårsdagens mørke og håbløshed. du kan vælge at blive i mørket. men dagen er her, hvorfor fornægte dens solstråler og muligheder?
jeg siger ikke at dagen er god eller du skal synes den er god. det er hvad det er.
men denne dag er skabt af Gud, og hvis vi tror Gud er god, så har dagen potentiale for at blive en manifestation af Guds kærlighed på jorden. Hvis du vil lade den udfolde sig.
Det er hvad det er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar