mandag den 14. april 2014

Teemo monday

jeg har 0 kr. på min konto og 2 kr. i min pung. jeg har spist lakrids til frokost. og når jeg kommer hjem har jeg planer om at kreere en pizza bestående af pitabrød, tomatpure, soltørrede tomater og bønner. nogle gange skulle man tro at jeg stadig var teenager. men jeg er mere voksen end nogensinde før. eller, det bliver jeg i hvert fald snart. jeg synes ikke længere man kan kalde min livsstil uansvarlig, nærmere uhensigtsmæssig. vi må se på de fremskridt der er sket. og det er mange. mit sind opfører sig tilnærmelsesvist normalt. ingen store udsving, ingen ubeslutsomheder. altså det kniber stadig med at holde fast i beslutninger og holdninger, men det går nok.. jeg føler mig beskyttet, for det meste, når jeg ikke lige går i panik. livet i det store hele skal nok gå. det er jo ikke ligefrem fordi der er en syndflod på vej - eller? igår så jeg en film om noas ark. nu er det fremtiden, men satan er stadig ombord og vi lever stadig i det helvede, kains efterkommere har skabt. et sofistikeret helvede, dog. blodet flyder ikke åbentlyst på gaden, folk hugger ikke et dyr ned ved højlys dag for at spise det, pengesystemets vanvid er ikke noget der reklameres med, bankerne taler sort, politikerne skider regnbuer og handicappede ponyer, nej, det hele foregår bag lukkede døre, industrialiseret, organiseret, bureaukratiseret, sofistikeret. og så er det lidt mere ok, når overfladen ser fin ud. civilisationen, hmpf. vi giver det onde for meget taletid. og gud alt for lidt. det er den største grundsynd i vores verden. det handler om først og fremmest at lytte i stedet for at handle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar