lørdag den 24. august 2013

frihed og fred

jeg vil bare gerne være fri. det er alt jeg ønsker mig. men jeg er fri. jeg kan være fri. jeg var fri. jeg troede det var en statisk tilstand. jeg blev sat fri af Kristus da jeg blev genfødt af ånden. sat fri af denne verden. sat fri i kærlighed. sat fri i nuets kraft til at være til stede, bare være i nuet, i væren, som er kærlighed, men måske også kaos i en god balance. men sindet glemmer hurtigt at være i nuet. sindet er af verden, afhængig af verden. mit sind er afhængig af tid, fortid, fremtid. mit sind er afhængig af smerte, problemer og offerroller. for det er tryghed, for det er det jeg kender. dette er et nyt liv. men når jeg er svag, lever mit sind det gamle liv, mod min vilje. det opfinder lidelse uden grund. uden nogen forbindelse til nuet. men ved du hvad? der er kun nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar